یا رب نظری بر من سرگردان کن...

شنبه 10 مرداد 1394 16:38نویسنده : سمیرا .

 
تصاویر قشنگ



یا رب نظری بر من سرگردان کن

لطفی بمن دلشدهٔ حیران کن

با من مکن آنچه من سزای آنم

آنچه از کرم و لطف تو زیبد آن کن


ابو سعید ابو الخیر

برگرفته از:

 http://jomalatziba.blogfa.com


برچسب ها: خدا در شعر فارسی ، ابوسعید ابوالخیر ، شعر کوتاه و قشنگ ، شعر در مورد خدا ،
آخرین ویرایش: شنبه 10 مرداد 1394 16:46

 

آهن مطلا یا طلای ناب؟؟

شنبه 10 مرداد 1394 15:25نویسنده : سمیرا .

 
طلا


کسی که راه به ولایت پیدا می­ کند چهارچوب­ ها برایش کنار می­ رود.

تقدّس­ های ظاهری ملاک او نیست؛ چون می­ داند خیلی از اینها درونش خالی است.

ظاهر برایش ملاک نیست، نمی­ گویم ظاهر را باید کنار گذاشت.

در کتاب سرّحق نوشته­ شده که ظاهر و دل کدامیک مهم است و چگونه باید باشد.

خیلی از ظاهرهای قشنگ هست که فقط ظاهرسازی است؛ یعنی

آهن مطلاّ است، روی آن آب طلا زده­ اند و زیرش آهنی است.

از آن طرف هم بعضاً پیدا می­ شود چیزهایی که ظاهرش خیلی کثیف و آلوده است؛

امّا اگر اینها را تمیز کنی و زنگ رویش را پاک کنی زیرش طلای ناب است.

در بین اهل معصیت و گناه  افرادی پیدا می­ شوند که یک لایه­ ی نازک معصیت رویشان هست؛

امّا این لایه را اگر کنار بزنید پشتش خدا می­داند که چه خبرهاست!

ممکن است تحت فشار غریزه، هوس، غفلت و وسوسه باشد هرچه که هست رویش گرد و خاکی است؛

امّا اگر پاک شود زیرش طلای ناب خوابیده است.

حال اگر کسی چشمی دارد که بتواند آن طرف را ببیند؛

یعنی پشت لایه ­ای که آب طلاست و زیرش حلبی و آهن قراضه است و هم پشت لایه ی خاکی و کثیفی که زیرش

طلاست را ببیند خیلی در این چهارچوب­ ها محدود نیست که بخواهد روی رفتارهای ظاهری افراد قضاوت کند.

جرأت پیدا می­کند که با همان اهل معصیت بنشیند.

اوّل راه که انسان ممکن است تأثیر بپذیرد، حضور در مجلس گناه حرام است و باید کنترل کرد؛

ولی بعد که بنیه­ ی فرد قوی شد و تأثیر نپذیرفت، می ­تواند با اهل معصیت بنشیند

و اهل معصیت کم­ کم از او رنگ بگیرند و کثیفی­ های روی آنها کنار رود

و باطن خوب و قشنگشان ظاهر ­شود و دیگر به این تقدّس­ های ظاهری فریفته نمی ­شود.


استاد طیّب

http://www.ahlevela.com


برچسب ها: ولایت ، قضاوت براساس ظاهر افراد ، حضور در مجلس گناه چه زمانی جایز است؟ ،
آخرین ویرایش: شنبه 10 مرداد 1394 15:44

 

شرایط تعدّد زوجات

چهارشنبه 7 مرداد 1394 23:38نویسنده : سمیرا .

 
تعدد زوجات


اجازه­ ی تعدّد زوجات در اسلام مشروط به شروطی است و به‌صورت بی­ قید و شرط اجازه نداده‌اند.

برای شناخت حكم اسلام باید آن را با همه­ ی قیود و شروطش بشناسیم.

این­طور نیست كه همه­ ی مردان بدون هیچ قید و شرطی، بتوانند چندین همسر اختیار كنند.

در فقه اسلامی سه شرط اصلی وجود دارد تا مرد بتواند بعد از همسر اوّلش همسر دیگری اختیار كند.

اوّلین شرط: نبود بیم و احتمال عدم مراعات عدالت بین همسران است؛

نه اینكه یقین داشته باشد كه نمی­ تواند عدالت را مراعات كند؛ بلکه نگرانی عدم مراعات عدالت هم در او نباشد.

اگر چنین نگرانی در ذهنش باشد كه شاید در عمل نتوانم عدالت را مراعات كنم،

امر قطعی قرآن این است كه حقّ نداری ازدواج مجدّد كنی.

قرآن مردی را كه احتمال می­ دهد نتواند عدالت را بین همسرانش مراعات كند، به تك‌همسری امر كرده است:

«فَإنْ خِفْتُم ألاّ تَعْدِلوا فـَواحِدَۀً» سوره‌ی نساء، آیه‌ی 3: پس اگر بیم آن دارید که عدالت نکنید به یک همسر بسنده کنید.

نمی‌فرماید، إن اَیْقَنْتُم، إن عَلِمْتُم؛ بلکه «إن خِفْتُمْ».

همان‌طورکه فرد مسلمان اگر احتمال ­دهد و بترسد كه روزه بیماریش را تشدید ‌كند و برایش ضرر داشته باشد،

نباید روزه بگیرد؛ روزه گرفتن بر او حرام می­شود. اگر مریض است و می­خواهد وضو بگیرد،

همین‌كه احتمال عقلایی دهد كه اگر با آب وضو بگیرم شاید بیماریم شدید شود، وضو گرفتن برای او حرام است

و اگر وضو بگیرد با آن وضو نمی ­شود نماز خواند؛ آنجا حكم تیمّم است.

در مسأله­ ی ازدواج بعد از همسر اوّل شرطی كه قرآن به آن تصریح كرده است مراعات عدالت بین همسران است؛

اگر مرد فقط احتمال و نگرانی داشته باشد كه نتواند عدالت را مراعات كند، چندهمسری جایز نیست

و موظـّف و مكلـّف به تك‌همسری است.

عدالت شؤون مختلفی دارد و شرط بسیار سنگین و بزرگی است.

دومین شرط: تمكـّن مالی است.

مردی كه می­ خواهد همسر دیگری اختیار كند باید بتواند دو همسر و دو خانواده

را ازنظر مالی پشتیبانی كند و نیازهای آنان را درحدّ شؤوناتشان تأمین كند.

از نظر اسلام كسی كه چنین تمكـّن مالی ندارد، نمی‌تواند همسر دوم اختیار كند.

سومین شرطی كه در فقه اسلامی برای ازدواج دوم آمده است،

تمكـّن جسمی و غریزی برای تأمین نیاز غریزی همسر است.

اگر مردی آن توانایی جسمی و نیروی جنسی را ندارد كه بتواند نیاز طبیعی و واقعی همسرش را در روابط جنسی تأمین كند، اختیار كردن همسر دوم برایش مجاز نیست.

بنابراین چندهمسری به‌صورت بی­ قید و شرط و برای هركسی جایز نیست.

ازنظر اسلام، فقط مردی كه بتواند این سه شرط را تأمین كند، مجاز است همسری بعد از همسر اوّل اختیار كند.

استاد طیّب

فایل نوشتاری تعدد زوجات که حدود 35 صفحه است در سایت اهل ولاء مباحث اجتماعی، ازدواج، تعدد زوجات وجود دارد

به نظرم ارزش حداقل یک بار مطالعه کردن را دارد.


http://www.ahlevela.com




برچسب ها: تعدد زوجات در اسلام ، شرایط اختیار کردن همسر بعد از همسر اول ، سه شرط اصلی فقه اسلامی برای تعدد زوجات ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 7 مرداد 1394 23:58

 

ریشه ی انحراف فکری وهّابیت در بعد تئوریک

یکشنبه 4 مرداد 1394 17:47نویسنده : سمیرا .

 
وهابیت


ریشه­ ی انحراف فکری وهّابیت در بعد تئوریک به عدم درک حقیقت توحید برمی­گردد.

آنها درحالی سایر مسلمانان، اعمّ از شیعه و سنّی را متّهم‌به شرک می­ کنند و مهدورالدّم می­دانند

که خودشان عقایدی دارند که کاملا ً گرایش به‌سمت مجسّمه (کسانی که قائل به جسمانیّت برای خدا هستند) دارد.

در کلام سران وهّابیت از ابن‌تیمیّه گرفته تا محمّدبن­ عبدالوهّاب و پیروان او که ما را متّهم‌به شرک می­کنند،

حرف­هایی را می‌بینید که باورکردنی نیست. گفتم فهمشان فهم قشری و ظاهری است؛

مثلاً می­ گویند خدا تختی در عرش دارد که روی آن نشسته است؛ خدا دست، پا، پهلو، ران، چشم، صورت، ابرو دارد؛

یعنی یک صورت کاملاً بشری برای خدا ترسیم می­کنند؛

موقع حرف‌زدن هم، خدا با همین حرف و صوت حرف می­زند! العیاذبالله.

عالِمی است با همین تفکّرات وهّابی به‌نام "ابن‌خٌذیمه" که در حدود قرن سوم زندگی می­کرده است.

کتابی به‌نام "التّوحید و اثبات صفات الرّب" دارد.

در این کتاب خدا را ترسیم می‌کند و می­گوید خدا موهای مجعّدی دارد؛

موهای سر خدا فرفری است؛ پا دارد؛ لگن خاصره دارد و امثال اینها.

می­­خواهم بدانید چه کسانی ما را متّهم‌به شرک می­کنند.

"ابن ­قیّم جوزی" نیز از شاگردان ابن‌تیمیّه است که قصیده ­ای در دو هزار بیت دارد.

این قصیده را راجع ­به خدا گفته است؛ در این قصیده توصیفات خیلی جالبی از خدا دارد.

خدا را به‌صورت جوانی ترسیم می­کند؛ که در بهشت ظاهر می­شود؛ همه با چشم بدنشان خدا را می­بینند.

وقتی خدا وارد بهشت می­شود، پیراهنش را مانند پیراهن‌های عربی، بالا می‌زند؛

و پای خدا زخم است و علّت زخم بودن پای خدا هم این است که نمرود تیری از زمین پرتاب کرد که خدا را بکشد؛

این تیر العیاذبالله به پای خدا برخورد کرد و پای خدا زخم شد و همین­طور زخم ماند؛

طوری­که تا قیامت هم پای خدا زخم است.

این یاوه­ ها، اعتقادات علمای کسانی است که می­گویند ما مشرکیم و خودشان را موحّدهای اصیل می­دانند.

اینها حرف­هایی نیست که یک جاهل نوشته باشد؛ در کتاب­های علمی‌شان این حرف­ها نوشته شده است.


 قسمتی از سخنرانی استاد طیّب راجع به وهابیت برای استماع فایل صوتی رجوع کنید به:


http://www.ahlevela.com



برچسب ها: ریشه­ ی انحراف فکری وهّابیت ، ابن ­قیّم جوزی ، ابن‌تیمیّه ، محمّدبن­ عبدالوهّاب ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 4 مرداد 1394 19:22

 

این کار را نکنید...

یکشنبه 4 مرداد 1394 17:25نویسنده : سمیرا .

 
استقبال از بزرگان


(امام علی علیه السلام) وقتی برای جنگ صفّین می رفت یا از آن بر می گشت،

به شهر انبار-که الان یکی از شهرهای عراق است و از شهرهای قدیم ایران بوده است- رسید.

ایرانیان آنجا بودند. عدّه ای کدخداها، دهدارها، بزرگان به استقبال خلیفه آمده بودند.

به خیال خودشان علی علیه السلام را جانشین سلاطین ساسانی می دانستند.

وقتی که به ایشان رسیدند، در جلوی مرکب امام شروع کردن به دویدن.

علی علیه السلام صدایشان کرد: چرا این کار را می کنید؟

گفتند: آقا! این یک احترامی است که ما به بزرگان خودمان، به سلاطین خودمان می گزاریم.

امام فرمودند: نه این کار را نکنید. این کار شما را پست و ذلیل می کند، شما را خوار می کند.

چرا خودتان را در مقابل من که خلیفه تان هستم خوار و ذلیل می کنید؟

شهید مطهری، آزادی معنوی، ص 23 و 24.



برچسب ها: شهید مطهری ، آزادی معنوی ، آزاد مرد واقعی ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 4 مرداد 1394 17:35

 

چقدر راه است؟

یکشنبه 4 مرداد 1394 17:04نویسنده : سمیرا .

 
صحن آزادی


گفتم: اینجا تا مشهد چقدر راه است؟
 

 گفت : آنقدر که بگویی...


السلام علیک یا علیّ بن موسی الرّضا...


برچسب ها: امام رضا علیه السلام ، دلتنگی ، مشهد ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 4 مرداد 1394 19:23

 

ادا در می آوریم...

یکشنبه 4 مرداد 1394 16:47نویسنده : سمیرا .

 
دل بی قرار نیست



دل بی قرار نیست

"ادا در می آوریم"

چشم انتظار نیست

"ادا در می آوریم"

عمریست در تلاطم دنیا و لذّت است

وقف نگار نیست

"ادا در می آوریم"

مرغی که هر زمان سر یک بام می پرد

دنبال یار نیست

"ادا در می آوریم"

قلبی که دل به صحبت سرما سپرده است

فکر بهار نیست

"ادا در می آوریم"

اصلاً دلی که مست ریا و ربا شود

گوشش به کار نیست

"ادا در می آوریم"

بر لب دعای ندبه و دل غرق شهوت است

این انتظار نیست

"ادا در می آوریم"

آقا محبّ واقعی ات در میان ما

یک از هزار نیست

"ادا در می آوریم"


محمد علی رحیمی



برچسب ها: امام زمان ارواحنا فداه ، شعر قشنگ در مورد امام زمان ارواحنا فداه ، منتظر واقعی ، ویژگی های منتظر ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 4 مرداد 1394 19:23

 

تعداد کل صفحات ( 3 ) 1 2 3
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic