هِی هِی و هِی های سال‌ها دویده‌ام از پی خودم ولی تا به خود رسیده‌ام، دیده‌ام که دیگرم از هزار آینه تو به تو گذشته‌ام می‌روم که خویش را با خودم بیاورم دیگران اگر که خوب، یا خدانکرده بد خوب، من چه کرده‌ام؟ شاعرم که شاعرم! راستی چه کرده‌ام؟ شاعری که کار نیست کار چیز دیگری است، من به فکر دیگرم! tag:http://eezishn.mihanblog.com 2019-09-15T21:01:47+01:00 mihanblog.com برای امام حسین علیه السلام سینه زده ای؟ 2019-09-14T19:54:52+01:00 2019-09-14T19:54:52+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/631 سمیرا . حاج محمد اسماعیل دولابی رضی الله عنه: سینه زدن برای امام­ حسین7 بدن را سبك و تمیز و زیبا می­كند؛ تا جایی كه عكس خوبان خدا در آن پیدا می­ شود. شرح استاد مهدی طیب:  ببینید چه چیزهایی می­ گوید؟ اینها را كسی گفته كه در امام­ حسین7 غرق است و خدا می­ داند كه با امام ­حسین7 چه رابطه­ ای داشت؛ تعبیر ادبی و حرف زدن بدون مبنا كه نبوده است. فرمود انسان را سبك و زیبا می­كند. آینه­ ی دل چنان صاف و مُنجَلی می ­شود كه عكس خوبان خدا در آن می ­افتد. عكس خدا و خوبان خدا در آن دیده می‌شود. این زنجیر زدن، سینه زدن، محرم، امام حسین علیه السلام


حاج محمد اسماعیل دولابی رضی الله عنه:

سینه زدن برای امام­ حسین7 بدن را سبك و تمیز و زیبا می­كند؛ تا جایی كه عكس خوبان خدا در آن پیدا می­ شود.

شرح استاد مهدی طیب:  ببینید چه چیزهایی می­ گوید؟ اینها را كسی گفته كه در امام­ حسین7 غرق است و خدا می­ داند كه با امام ­حسین7 چه رابطه­ ای داشت؛ تعبیر ادبی و حرف زدن بدون مبنا كه نبوده است.
فرمود انسان را سبك و زیبا می­كند.
آینه­ ی دل چنان صاف و مُنجَلی می ­شود كه عكس خوبان خدا در آن می ­افتد. عكس خدا و خوبان خدا در آن دیده می‌شود. این همان مقام شهود و تجلّی حضرت حق در قلب سالك است، و همه­ از میوه­ های سینه زدن است. ان‌شاءالله خدا با عشق و اخلاص توفیق دهد و بهره ببریم. البتّه مواظب باشیم سینه زدن­هایمان با همان صفا و سادگی سینه زدن­ های قدیمی باشد. صنعت و هنرمندی را كه ادغام می­ كنیم خراب می ­شود. از آن ناب بودنش می­افتد.
وقتی می‌نشینیم طرّاحی­ هایی انجام می­ دهیم، مثل نوحه ­ها و مدایحی كه اخیراً خوانده می ­شوند، شاید به صفای مدایح عامیانه­ ای كه قدیمی­ ها می­ گفتند نیست. ریتم ­های مختلف برای سینه زدن­ها گذاشته‌اند و آداب و آیینی گذاشته‌اند؛ وقتی صنعت وارد کار می‌شود، [از صفای آن می‌کاهد.] می‌دانید که صنعت همان سحر است؛ این تقلاّهای بشری سحر است. ولی آنهایی كه از فطرت خارج می ­شود معجزه ­است و كار خداست؛ آنچه از فطرت بیرون آمده بدون هیچ صنعت و تصنّع و تكلّف و هنرنمایی، قشنگ است. آنهایی که ناب و خالص بیرون می­ آیند، زیباست و خدایی است.
بنابراین سینه زدن را با همان صفای خودش داشته باشیم. خیلی دنبال اینكه از این صنعت­ ها و تكلّف­ های روز استفاده کنیم نباشیم، چرا كه بهره را كم می­ كند. نمی­گویم كه بی بهره می شود؛ ولی بهره را كم می­ كند. هرچه صنعت بشری و تصنّع وارد كار می­شود از عیار كار كاسته می ­شود. انسان با همان اخلاص و صفای فطری بنشیند سینه بزند، بر سر خود بزند، بگرید و هر كاری كه می­ كند...


استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com
]]>
دم برنیار.... 2018-11-26T21:37:10+01:00 2018-11-26T21:37:10+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/630 سمیرا . هر چه مصیبت را بپوشانی گنجت و عطایی که قرار است به تو بشود بزرگتر است. اصلاً این مصیبت برای چه چیز آمده است؟ مصیبت می ­آید تا ظرف وجودی ما را بزرگتر کند. عطای بزرگی خدا برای ما در نظر گرفته، ظرفیّت روحی ما الان گنجایش آن عطا را ندارد. خدا یا باید از دادن آن عطا صرف‌نظر کند یا باید ظرف ما را بزرگ کند. ظرف بزرگ نمی­شود مگر در دل ابتلائات. ابتلائات کِی ظرف ما را بزرگ می­کند؟ وقتی دم برنیاوریم. بادکنک را وقتی باد می­کنند کِی بزرگ می­شود؟ وقتی سوراخ نداشته باشد؛ والاّ وقتی سوراخ داشته باشد شما بادکنک

هر چه مصیبت را بپوشانی گنجت و عطایی که قرار است به تو بشود بزرگتر است.
اصلاً این مصیبت برای چه چیز آمده است؟
مصیبت می ­آید تا ظرف وجودی ما را بزرگتر کند. عطای بزرگی خدا برای ما در نظر گرفته، ظرفیّت روحی ما الان گنجایش آن عطا را ندارد. خدا یا باید از دادن آن عطا صرف‌نظر کند یا باید ظرف ما را بزرگ کند. ظرف بزرگ نمی­شود مگر در دل ابتلائات.
ابتلائات کِی ظرف ما را بزرگ می­کند؟ وقتی دم برنیاوریم.
بادکنک را وقتی باد می­کنند کِی بزرگ می­شود؟ وقتی سوراخ نداشته باشد؛ والاّ وقتی سوراخ داشته باشد شما از این طرف باد می­کنید از آن طرف بادش خالی می­شود و بزرگ نمی­شود.
وقتی شما پیش هر‌کس سفره­ ی دلت را باز می­کنی، از دست خدا و خوبان خدا درد دل و شکایت می­کنی که چرا چنین بلایی سر من آوردند؟ و نمی­ گویی که چه دسته گل­هایی آب دادی که این­طوری شد، فقط این طرف را می­گویی که خدا را محکوم­ کنی، مال این است که بادکنکت سوراخ دارد.
از این طرف بلا می­دهد از آن طرف خالی می­کنی. بگذارید بیاید، درش را ببند و ابراز و اظهار نکن تا ظرف وجودت بزرگ شود تا عطایی که خداوند برایت در نظر گرفته جا داشته باشی تحویل بگیری والاّ جا ندارد و تا زمانی که این­قدر بزرگ نشوی آن بلا ادامه دارد.
این هم یک نکته است که اگر بروی پیش این و آن بگویی بلا برطرف نمی­شود؛ چون آن بادکنک قرارست بزرگ شود. هر چه تو از آن طرف بادش را خالی کنی از این طرف دوباره بادش می­ کنند؛ چون قرار است بزرگ شود. اگر بخواهی بادش نکنند، باید چه­ کار کنی؟ باید این سوراخ را ببندی، دهانت را ببندی.
ابراز و اظهار نکنی آن وقت ظرفت بزرگ می­شود؛ همان­قدر که باید بشود می­شود و دیگر بادش نمی‌کنند و بلا برطرف می­شود و خدا آن بلا را متوقّف می­کند.
این بلا آمده است سازندگی خاصّی در ما ایجاد کند، وقتی آن سازندگی تحقّق پیدا کرد دیگر وجود آن بلا ضرورتی ندارد و خدا آن بلا را بر­می­دارد.

قسمتی از سخنرانی استاد طیب

http://www.ahlevela.com
]]>
کم کم دلم از این و از آن سیر می شود... 2018-08-22T13:24:24+01:00 2018-08-22T13:24:24+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/629 سمیرا . کم کم دلم از این و از آن سیر می شودبا نام مهربان تو تسخیر می شود این روز ها مدام به این فکر می کنمدرباره ی من و تو چه تقدیر می شودهر روز پشت پنجره می ایستم و بعداشکی که دانه دانه سرازیر می شوداین خواب ها که همسفر هر شب من است یک روز مو به مو همه تعبیر می شودابر بهارم یابن الزهرا تا کی ببارم یابن الزهراای اخرین مسافر دنیا کجاییای یوسف صحرایی زهرا کجاییشاها نظر به ما کن ، لطفی بر این گدا کن در یک قنون وترت آقا ما رو دعا کنیابن الجسن کجایی .. یابن الحسن کجایی.. یابن الحسن کجایی دلم هوای دیدنت کردیا امام زمان


کم کم دلم از این و از آن سیر می شود

با نام مهربان تو تسخیر می شود

این روز ها مدام به این فکر می کنم

درباره ی من و تو چه تقدیر می شود

هر روز پشت پنجره می ایستم و بعد

اشکی که دانه دانه سرازیر می شود

این خواب ها که همسفر هر شب من است

یک روز مو به مو همه تعبیر می شود

ابر بهارم یابن الزهرا

تا کی ببارم یابن الزهرا

ای اخرین مسافر دنیا کجایی

ای یوسف صحرایی زهرا کجایی

شاها نظر به ما کن ، لطفی بر این گدا کن

در یک قنون وترت آقا ما رو دعا کن

یابن الجسن کجایی .. یابن الحسن کجایی.. یابن الحسن کجایی

دلم هوای دیدنت کرد

یا طلعه الرشیده برگرد

ای روشنی بخش دلم تو آفتابی

کی می شود بی پرده بر دنیا بتابی

]]>
بهار تن یا بهار جان؟؟! 2018-03-18T13:26:10+01:00 2018-03-18T13:26:10+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/628 سمیرا . سال جدید در سرزمین ما با بهار طبیعت آغاز می‌شود که حسن انتخابی است. منتهی بارها خدمت عزیزان عرض کرده‌ایم؛ این­که ما جشن بگیریم؛ جشن و شادی در مورد انسان به چیزی برمی‌گردد که تأثیر مثبتی در مقامات انسانی او داشته باشد و عمدتاً نتیجه‌ی یک انتخاب درست، یا یک تلاش موفّق و منتج به نتیجه باشد. شادی کردن و جشن گرفتن در چنین شرایطی جا دارد و منطقی است؛ والاّ در این­که طبیعت شکوفا شده است؛ جز این­که انسان نظاره‌گر قدرت خدا باشد و آثار رحمت الهی را بنگرد و به یاد خدا بیفتد، چیزی برای جشن گرفتن ن بهار، طبیعت، گل های بهار


سال جدید در سرزمین ما با بهار طبیعت آغاز می‌شود که حسن انتخابی است. منتهی بارها خدمت عزیزان عرض کرده‌ایم؛ این­که ما جشن بگیریم؛ جشن و شادی در مورد انسان به چیزی برمی‌گردد که تأثیر مثبتی در مقامات انسانی او داشته باشد و عمدتاً نتیجه‌ی یک انتخاب درست، یا یک تلاش موفّق و منتج به نتیجه باشد. شادی کردن و جشن گرفتن در چنین شرایطی جا دارد و منطقی است؛ والاّ در این­که طبیعت شکوفا شده است؛ جز این­که انسان نظاره‌گر قدرت خدا باشد و آثار رحمت الهی را بنگرد و به یاد خدا بیفتد، چیزی برای جشن گرفتن نیست. اگر بهار تن با بهار جان توأم شد و نگاه به طبیعت ما را به ماوراء طبیعت رهنمون شد و شکوفاییِ در طبیعت ما را به فکر شکوفا شدنِ مقامات انسانی در خودمان فرو برد، آن موقع است که می‌شود گفت بهار جان هم آغاز شده است. امروز به سبزه‌زارها، باغ‌ها و دشت‌ها نگاه می‌کنیم و جلوه‌های شکوفایی طبیعت را می‌بینیم و هر یک از اینها با ما سخن می‌گویند.

هر شکوفه که شکفته، هر گل که خندیده و عطر و رنگ زیبای خود را در معرض دید قرار داده و هر میوه که به ثمر نشسته است، همه به ما انسان‌ها تذکّر می‌دهند که چه شکوفایی در تو اتّفاق افتاده است؟

منِ گیاه تاب نیاوردم در زیر خاک به سر برم؛ خاک را شکافتم؛ سر از خاک بیرون آوردم. تو تا کی می‌خواهی اسیر عالم خاک باشی؟

آیا تصمیم نداری خاک را بشکافی و سر از ملکوت و عوالم بالاتر درآوری؟ آیا می‌خواهی همیشه در عالم حیوانیّت و طبیعت اسیر بمانی؟ این همه استعداد در نهاد تو قرار داده شده است؛ آیا نمی‌خواهی به شکوفایی آنها بپردازی و کمالات انسانی را در خود به ثمر بنشانی و میوه‌های افکار و اخلاق و رفتار فاضله‌ی انسانی را در وجود خود به ثمر برسانی؟ همه‌ی طبیعت با ما سخن می‌گوید.

اگر پیام بهار طبیعت را شنیدیم و برای بهار جان در ما مقدّمه‌ای شد، در آن صورت عید خجسته‌ای است؛ به‌راستی عید است؛ یعنی به خود برگشته‌ایم؛ عود کرده‌ایم. آن موقع است که شایسته‌ی شادمانی کردن و جشن گرفتن است. امیدواریم آغاز سال جدید برای ما این­گونه بوده باشد و مبدأ یک شکوفایی و تحوّل و حیات و تکامل در وجود ما و در روحیّات و رفتارها و خلقیّات ما باشد.


مهدی طیب بهار 92

http://www.ahlevela.com



]]>
اَكْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذٰلِکَ فَرَجُکُمْ... 2018-01-15T19:05:41+01:00 2018-01-15T19:05:41+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/627 سمیرا . یکی از ابعاد انتظار دعاست؛ طلب فرج برای حضرت است. خود حضرت فرمودند: اَكْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذٰلِکَ فَرَجُکُمْ؛[1] فراوان دعا کنید برای زودتر شدن فرج؛ چرا که فرج خود شما در همین دعاست! فرج خود شما در این دعاست! یعنی ما نیاز به فرج داریم؛ حضرت که مشکلی ندارند. با دعای فراوان، ما از آن محجوبیّت، از آن مهجوریّت و محرومیّتی که الآن مبتلا هستیم نجات پیدا می­ کنیم [1]. صدوق، کمال‌الدّین‌، ج 2، ص 485 و مجلسی‌، ‌بحار‌الانوار،‌ ج 52‌،‌ ص 92‌. قسمتی از س گل نرگس

یکی از ابعاد انتظار دعاست؛ طلب فرج برای حضرت است. خود حضرت فرمودند:
اَكْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذٰلِکَ فَرَجُکُمْ؛[1] فراوان دعا کنید برای زودتر شدن فرج؛
چرا که فرج خود شما در همین دعاست! فرج خود شما در این دعاست!
یعنی ما نیاز به فرج داریم؛ حضرت که مشکلی ندارند.
با دعای فراوان، ما از آن محجوبیّت، از آن مهجوریّت و محرومیّتی که الآن مبتلا هستیم نجات پیدا می­ کنیم


[1]. صدوق، کمال‌الدّین‌، ج 2، ص 485 و مجلسی‌، ‌بحار‌الانوار،‌ ج 52‌،‌ ص 92‌.


قسمتی از سخنرانی استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com

]]>
توقع نداشته باش..... التماس تأمل 2018-01-15T18:57:59+01:00 2018-01-15T18:57:59+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/626 سمیرا . در سبك زندگی اسلامی توقع نداشتن ازخلق نقش بسیار مهمی دارد. روایت میفرماید:تمام خیردر قطع توقع ازخلق است . ما گاهی از افراد توقع داریم فلان امر را بداند، فلان خدمات رابرساند، فلان میزان محبت را بكند، فلان رسیدگی مادی راداشته باشد واین توقعات گاه از همسر است ،گاه از فرزند است گاه از پدر ومادراست ،گاه از دوستان است، گاه از معلم وشاگرد است و همگی آنها مذموم ومورد نهی واقع شده زیرا با ایاك نستعینی كه هر روز درنماز بارها وبارها تكرار میكنیم منافات دارد. وقتی ما ازخلق توقع داریم ،خد مرد تنها


در سبك زندگی اسلامی توقع نداشتن ازخلق نقش بسیار مهمی دارد.

روایت میفرماید:تمام خیردر قطع توقع ازخلق است .

ما گاهی از افراد توقع داریم فلان امر را بداند، فلان خدمات رابرساند، فلان میزان محبت را بكند،

فلان رسیدگی مادی راداشته باشد واین توقعات گاه از همسر است ،گاه از فرزند است گاه از پدر ومادراست ،گاه از دوستان است، گاه از معلم وشاگرد است و همگی آنها مذموم ومورد نهی واقع شده

زیرا با ایاك نستعینی كه هر روز درنماز بارها وبارها تكرار میكنیم منافات دارد.

وقتی ما ازخلق توقع داریم ،خدای معین اعانتش را برمیدارد ونشاط وشادابی از زندگی مارخت برمی بندد.

انسان گاهی از مردم توقع شعور وفهم دارد ومیگوید چرا فلان حرف مرا نمیفهمد اما وقتی قرار است توقع از خلق منتفی گردد همین مقدار را هم نباید انتظار داشت.

 برگرفته از : http://www.emamraoof.ir


]]>
باب الحسین.... 2017-11-15T16:11:01+01:00 2017-11-15T16:11:01+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/625 سمیرا . سقای دشت کربلا... عبّاس كه نام اصلی حضرت اباالفضل علیه­ السّلام است، طبق حروف ابجد، عددش 133می‌شود؛ باب الحسین را هم طبق حروف ابجد حساب كنید، آن هم 133می­شود؛ لذا عبّاس علیه السلام باب الحسین است. خب، عبّاس باب الحسین است؛ باب الحوائج هم هست.  پس هر وقت همه­ ی حاجتت حسین شد؛ می­ توانی به عبّاس علیه السلام رو بیاوری.  وقتی که جز خود امام حسین علیه­ السّلام، هیچ چیز دیگر نخواستی، آن­وقت سراغ اباالفضل علیه‌السّلام برو؛ آنوقت سراغ عبّاس برو؛ وقتی هیچ چیز دیگر نخواستی.قسمت حرم حضرت عباس علیه السلام


سقای دشت کربلا...

عبّاس كه نام اصلی حضرت اباالفضل علیه­ السّلام است، طبق حروف ابجد، عددش 133می‌شود؛

باب الحسین را هم طبق حروف ابجد حساب كنید، آن هم 133می­شود؛

لذا عبّاس علیه السلام باب الحسین است.

خب، عبّاس باب الحسین است؛ باب الحوائج هم هست.

 پس هر وقت همه­ ی حاجتت حسین شد؛ می­ توانی به عبّاس علیه السلام رو بیاوری.

 وقتی که جز خود امام حسین علیه­ السّلام، هیچ چیز دیگر نخواستی،
آن­وقت سراغ اباالفضل علیه‌السّلام برو؛ آنوقت سراغ عبّاس برو؛ وقتی هیچ چیز دیگر نخواستی.

قسمتی از سخنرانی استاد طیب دی ماه 89
http://www.ahlevela.com

]]>
مرا هم بخوان با نگاهت.... 2017-11-01T20:43:40+01:00 2017-11-01T20:43:40+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/624 سمیرا . اگر چه اسیر گناهم/ مرا هم بخوان با نگاهت كه این سو و آن سو نمانم/ بیایم سوی خیمه گاهت مرا هم گرفتار خود كن/ كه از مهر تو پر شود دل كه از هرچه جز با تو بودن/ پشیمان شود، حر شود دل خوشا جان و دل را/ به كوی تو بردن خوشا دل سپردن/ خوشا سر سپردن (یاحسین یابن الزهرا) خوشا خون آن عاشقانی/ كه در راه تو بر زمین ریخت خدا خونبهایش شد آن دم/ كه با خون پاك تو آمیخت خوشا چون "حبیب" از محبت/ به شوق تو از جان گذشتن خوشا چون "سعید" از سعادت/ شهید نماز تو گشتنشاعر: مهدی سیار حرم امام حسین علیه السلام، خیمه گاه


اگر چه اسیر گناهم/ مرا هم بخوان با نگاهت
كه این سو و آن سو نمانم/ بیایم سوی خیمه گاهت
مرا هم گرفتار خود كن/ كه از مهر تو پر شود دل
كه از هرچه جز با تو بودن/ پشیمان شود، حر شود دل
خوشا جان و دل را/ به كوی تو بردن
خوشا دل سپردن/ خوشا سر سپردن

(یاحسین یابن الزهرا)

خوشا خون آن عاشقانی/ كه در راه تو بر زمین ریخت
خدا خونبهایش شد آن دم/ كه با خون پاك تو آمیخت
خوشا چون "حبیب" از محبت/ به شوق تو از جان گذشتن
خوشا چون "سعید" از سعادت/ شهید نماز تو گشتن

شاعر: مهدی سیار

]]>
آیا ما از عاشورا به اَربعین رسیدیم؟ 2017-10-28T17:01:11+01:00 2017-10-28T17:01:11+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/623 سمیرا . عجب حال و هوایی/ عجب شور و صفایی/ بازم دارم میشم کرب و بلایی دلم شده خدایی/ با این عشق ولایی قدم قدم میرم تا که ببینم/ دو گنبد طلایی دعام شده اجابت/ شدم دوباره دعوت/ به امید شفاعت/ دارم میرم زیارت تو این مسیر میگم با دل شیدا ابد والله ما ننسی حسینا... از نظر تقویم زمان می­گذرد. بالاخره روزها از عاشورا فاصله می­گیرند؛ تا به اَربعین می­رسند. امّا آیا ما از عاشورا به اَربعین رسیدیم؟  آیا سیر «مِنَ الحُسَینِ إلَی الحُسَینِ»  را طِی کردیم؟ آیا در این سیر باطنی، در باطنما پیاده روی، اربعین

عجب حال و هوایی/ عجب شور و صفایی/ بازم دارم میشم کرب و بلایی

دلم شده خدایی/ با این عشق ولایی

قدم قدم میرم تا که ببینم/ دو گنبد طلایی

دعام شده اجابت/ شدم دوباره دعوت/ به امید شفاعت/ دارم میرم زیارت

تو این مسیر میگم با دل شیدا

ابد والله ما ننسی حسینا

.

.

.


از نظر تقویم زمان می­گذرد. بالاخره روزها از عاشورا فاصله می­گیرند؛

تا به اَربعین می­رسند.

امّا آیا ما از عاشورا به اَربعین رسیدیم؟

 آیا سیر «مِنَ الحُسَینِ إلَی الحُسَینِ»  را طِی کردیم؟

آیا در این سیر باطنی، در باطنمان به ملاقات حقیقت حسینی نائل شدیم؟

مهم این است.


قسمتی از سخنرانی استاد مهدی طیب در اربعین

http://www.ahlevela.com




]]>
چرا موفّق به زیارت باطنی نیستیم؟ 2017-10-14T03:41:19+01:00 2017-10-14T03:41:19+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/622 سمیرا . زیارت واقعی را در باطن می‌شود كرد. حال، راه زیارت باطنی چرا بر ما بسته است؟ چرا موفّق به زیارت باطنی نیستیم؟ چرا امام­ حسین علیه السلام را در باطن نمی‌بینیم؟ چرا نمی‌توانیم دیدارش كنیم؟ من برای خودم می­گویم. ان­ شاء­الله در جمع شما فراوان باشند افرادی که موفّقند به این دیدار و ملاقات؛ ولی برای خودم می­گویم؛ چرا محرومم؟ به ­خاطر كفران نیست؟ به خاطر این نیست كه ما قدر ولایت را نشناختیم؟ سرگرم دنیا شدیم؟ حواسمان پرت شد؟ دل به دنیا سپردیم؟ به زرد و سرخ دنیا، به زر و زیور دنیا، به کربلا، بین الحرمین


زیارت واقعی را در باطن می‌شود كرد. حال،


راه زیارت باطنی چرا بر ما بسته است؟ چرا موفّق به زیارت باطنی نیستیم؟


چرا امام­ حسین علیه السلام را در باطن نمی‌بینیم؟ چرا نمی‌توانیم دیدارش كنیم؟


من برای خودم می­گویم. ان­ شاء­الله در جمع شما فراوان باشند افرادی که موفّقند به این دیدار و ملاقات؛ ولی برای خودم می­گویم؛ چرا محرومم؟


به ­خاطر كفران نیست؟ به خاطر این نیست كه ما قدر ولایت را نشناختیم؟ سرگرم دنیا شدیم؟ حواسمان پرت شد؟ دل به دنیا سپردیم؟ به زرد و سرخ دنیا، به زر و زیور دنیا، به مقام و جاه دنیا، به رفاه و لذایذ دنیا دل سپردیم؟ حواسمان پرت شد؟


كفران نعمت ما را از این دیدار باطنی محروم كرد.


لذا اگر اهل توجّه باشیم، قدرِ نعمتِ ولایت را بشناسیم، شكر نعمتِ ولایت را به ­جا آوریم، راه باز می‌شود؛ یعنی زیارت باطنی هم امكان­پذیر می‌شود.


همانطور كه یك مقدار ایثار و خون دادن در راه اباعبدالله ­الحسین علیه اللسلام خواست تا راه زیارت ظاهری حضرت باز شود؛


در باطن هم باید این ایثار را بكنیم، باید از یك­سری چیزهایمان در راه امام­ حسین علیه السلام بگذریم، به هر قیمتی كه فروختند، بخریم.


این نکته را در طول تاریخ دیده ­اید. متوكّل عباسی دست قطع می­کرد تا اجازه بدهد افراد به زیارت مرقد اباعبدالله علیه السلام بروند. افراد

می‌رفتند و دستشان را می‌دادند. امسال می­رفت دست چپش را می­داد و سال دیگر دست راستش را می­داد، برای اینكه بتواند به زیارت برود.


ما از چه چیزمان حاضریم بگذریم؟ از رفاهمان، از راحتمان، از پست و مقاممان حاضریم برای امام حسینعلیه السلام بگذریم؟

اگر فردا حكم اخراجمان را بدهند، اموالمان را مصادره كنند، خودمان را زندان كنند، از چه چیزمان حاضریم بگذریم؟

فردا در جامعه ما را هو کنند، با ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌های خبری و امثال آن آبرویمان را ببرند و حیثیّت برایمان نگذارند،

تا كجا به پای همراهی با امام ­حسین علیه السلام ایستاده­ ایم؟


اگر حاضریم اینها را بدهیم، یعنی قدرش را شناخته‌ایم؛ یعنی ارزش آنچه به دست می‌آوری را شناخته­ ای. می‌بینی می‌ارزد كه جانت را هم بدهی، همه‌ی خانواده‌ات را هم بدهی، پست و مقامت را بدهی، پول و ثروتت را بدهی، آبرو و حیثیّتت را بدهی، هر چه داری بدهی.


استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com

]]>
کجایی ای دل غافل؟؟! 2017-10-12T11:36:43+01:00 2017-10-12T11:36:43+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/621 سمیرا . گلچین کردند/ عاشقان را هل من ناصر/ گفته مولا جا ماندی ای/ دل غافل آخر تا کی/ سعی باطل کربلا برپاست/ پس کجایی ای دل رو سیه مانی/ گر نیایی ای دل بی طرف باشی/ ز اشقیایی ای دل یا حسینی شو / تا علم برداری یا که در خیل/ ابن سعدی، آری انتخابت چیست؟/ تو کنون مختاریمحمد مهدی سیارامیدواریم خدای متعال عنایت کند درس­های آموزنده­ ی کربلا را درک کنیم و در وجودمان پیاده کنیم؛ وقتی ماه صفر تمام می­ شود و از این دو ماه فارغ ­التّحصیل می­ شویم، واقعاً انسان نویی شده باشیم. هم دربرابر فساد و ظلم و انحر غفلت

گلچین کردند/ عاشقان را
هل من ناصر/ گفته مولا
جا ماندی ای/ دل غافل
آخر تا کی/ سعی باطل
کربلا برپاست/ پس کجایی ای دل
رو سیه مانی/ گر نیایی ای دل
بی طرف باشی/ ز اشقیایی ای دل
یا حسینی شو / تا علم برداری
یا که در خیل/ ابن سعدی، آری
انتخابت چیست؟/ تو کنون مختاری

محمد مهدی سیار


امیدواریم خدای متعال عنایت کند درس­های آموزنده­ ی کربلا را درک کنیم و در وجودمان پیاده کنیم؛ وقتی ماه صفر تمام می­ شود و از این دو ماه فارغ ­التّحصیل می­ شویم، واقعاً انسان نویی شده باشیم.
هم دربرابر فساد و ظلم و انحراف و بیداد و طغیان­ها، فریاد حماسی بلند کنیم و هم در خلوت دل خودمان آن رابطه­ ی لطیف و عاشقانه و عارفانه را با خدا داشته باشیم؛ هر دو در وجود ما جمع شود.
من به­ شدّت نگرانم که گروه­های مذهبیِ جامعه­ ی ما به­ سمت یک دین اخته، دین بریده از حماسه و بریده از امر به معروف و نهی از منکر سیر کنند. متدیّنان ما، خوبان ما، قشنگ­ها و دوست­داشتنی­ های ما به ­سمت دینی بروند که بگویند حالا ما حوصله­ ی حرف­های سیاسی نداریم؛ از این­جور حرف­ها نزن! چهار تا روضه بخوان گریه کنیم! حال کنیم! چهار تا بحث عرفانی بگو کیف کنیم!
متأسّفانه می­بینم چنین اتّفاقی دارد می­افتد. مجامع دینی و مذهبی ما آن روح حماسی، آن روح امر به معروف و نهی از منکر، روح اصلاح­ طلبی و ظلم­ ستیزی را که باید از مکتب عاشورا آموخت، دارند ترک می­ کنند و کم­ کم مجالس عاشورایی­شان فقط به شعر و گریه و سینه ­زنی، و مثلاً به بحث­ های لطیف و ظریف عرفانی منحصر می­ شود و این قطعاً درست نیست.
امیدواریم خدای متعال درس درست و حسینی زندگی کردن و حسینی مردن را به­ شایستگی به ما بیاموزد و توفیق عمل به این دروس را هم به ما عطا کند. ان­ شاءالله

استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com
]]>
در وادی محبت ما به کجا رسیدیم؟ 2017-08-14T18:54:11+01:00 2017-08-14T18:54:11+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/620 سمیرا . ...محبّت که خالص شود، عبد خودِ خدا را می‌خواهد؛ یعنی می‌گوید: خدایا! هركسی تو را برای چیزی دوست دارد و می­خواهد؛ امّا من تو را به‌خاطر خودت می‌خواهم، فقط خودت را می‌خواهم، چیز دیگری جز تو نمی‌خواهم. ما ز دوست غیر از دوست حاجتی نمی‌خواهیم    حـور و جنّـت ای زاهـد بر تـو بـاد ارزانـی از خدا جز خدا هیچ چیز نمی­خواهم. این نكته‌ی بسیار مهمی است كه ببینیم در وادی محبّت، ما به کجا رسیده ­ایم. آیا واقعاً خودِ خدا و اولیای خدا را دوست می‌داریم یا آنها را پلی برای دستیابی مرد تنها


...محبّت که خالص شود، عبد خودِ خدا را می‌خواهد؛

یعنی می‌گوید: خدایا! هركسی تو را برای چیزی دوست دارد و می­خواهد؛

امّا من تو را به‌خاطر خودت می‌خواهم، فقط خودت را می‌خواهم، چیز دیگری جز تو نمی‌خواهم.

ما ز دوست غیر از دوست حاجتی نمی‌خواهیم    حـور و جنّـت ای زاهـد بر تـو بـاد ارزانـی

از خدا جز خدا هیچ چیز نمی­خواهم. این نكته‌ی بسیار مهمی است كه ببینیم در وادی محبّت، ما به کجا رسیده ­ایم.

آیا واقعاً خودِ خدا و اولیای خدا را دوست می‌داریم

یا آنها را پلی برای دستیابی به نعمت‌ها و خواسته‌های مورد لذّت نفس خود، چه مادّی و چه معنوی قرار داده­ ایم

و به آن اعتبار، آنها را دوست می‌داریم؟

دوست حقیقی اهل‌بیت علیهم السلام خدا و اولیاء خدا را برای خودشان می‌خواهد.


امیرالمؤمنین علیه السلام را دوست دارد چون امیرالمؤمنین است،

چه دست نوازش بر سر او بكشد چه نكشد. این مرتبه، خیلی بزرگ است...

قسمتی از سخنرانی استاد طیب در سال 85

http://www.ahlevela.com
]]>
مه من نقاب بگشا ز جمال کبریایی... 2017-08-11T18:22:31+01:00 2017-08-11T18:22:31+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/619 سمیرا . امروز، میر قافله­ ی دلبران یکی است            دلبر اگر هزار بود، دل بر آن یکی است دلبر، یعنی چیزهایی که می­خواهند دل انسان را ببرند؛ ولی دروغین و جعلی هستند. ان‌شاءالله دل بر واقعاً همان یکی باشد. گفت: امروز امیر در میخانه تویی تو، همه­ ی امور هستی به امر خدا و به خلافت الهیه زیر نگین وجود مقدّس حضرت بقیه­ الله­ الاعظمارواحنا فداه است و هر چیز و هر کس دیگری بخواهد خودنمایی کند و نظرها را به خود خیره و متمرکز کند، بت است.   یا صاحب الزمان ادرکنی


امروز، میر قافله­ ی دلبران یکی است            دلبر اگر هزار بود، دل بر آن یکی است

دلبر، یعنی چیزهایی که می­خواهند دل انسان را ببرند؛ ولی دروغین و جعلی هستند.

ان‌شاءالله دل بر واقعاً همان یکی باشد. گفت: امروز امیر در میخانه تویی تو،

همه­ ی امور هستی به امر خدا و به خلافت الهیه زیر نگین وجود مقدّس حضرت بقیه­ الله­ الاعظمارواحنا فداه است و هر چیز و هر کس دیگری بخواهد خودنمایی کند و نظرها را به خود خیره و متمرکز کند، بت است.

 ان‌شاءالله با درخشش خورشید وجود مهدوی همه­ ی خفاّش­ها، شیّادها و کسانی که دنبال خودنمایی و جلب­ نظر و مریدپروری هستند بساطشان جمع می ­شود. گفت:

مه من نقاب بگشا ز جمال کبریایی                 که بتان فرو گذارند، اساس خودنمایی

همه گره ­های کار بشر به دست نازنین حضرت بقیه ­الله­ الاعظم
ارواحنا فداه گشوده می­ شود، راه دیگری وجود ندارد.

قسمتی از سخنرانی استاد مهدی طیب 5 آبان 90

http://www.ahlevela.com
]]>
گر چه ویران شد، جلال کبریا دارد بقیع... 2017-07-02T19:07:18+01:00 2017-07-02T19:07:18+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/618 سمیرا . دارم دلی از امید و غم مالامال در آتشم از ماتم هشت شوّال اما به تو و ظهور تو دل بستم بازآی که برپا شود این صحن امسال *** با آمدنت اگر قیامت برپاست تیغ تو بلای جان وهابی هاست در مقدمت ای منتقم آل الله این گنبدِ ریخته، به پا خواهد خواست"یوسف رحیمی"هشتم شوال : حادثه­ ی بسیار تأسّف‌بار جنایت عظیم وهّابیّون در تخریب بقعه و بارگاه ائمّه­ ی بقیع علیهم سلام در روز هشتم شوّال سال 1344 هجری قمری ثبت شده است. مرقد مطهّر امام مجتبی، امام سجّاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام یک ضریح فلزّی بقیع، هشت شوال



دارم دلی از امید و غم مالامال

در آتشم از ماتم هشت شوّال

اما به تو و ظهور تو دل بستم

بازآی که برپا شود این صحن امسال

***

با آمدنت اگر قیامت برپاست

تیغ تو بلای جان وهابی هاست

در مقدمت ای منتقم آل الله

این گنبدِ ریخته، به پا خواهد خواست


"یوسف رحیمی"




هشتم شوال :

حادثه­ ی بسیار تأسّف‌بار جنایت عظیم وهّابیّون در تخریب بقعه و بارگاه ائمّه­ ی بقیع علیهم سلام در روز هشتم شوّال سال 1344 هجری قمری ثبت شده است.

مرقد مطهّر امام مجتبی، امام سجّاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام یک ضریح فلزّی داشت که هنرمندان اصفهانی ساخته بودند و بر مرقد مطهّر این چهار امام بزرگوار نصب شده بود و گنبد و بارگاهی داشت که عکس­هایی از آن باقی مانده است.

در چنین روزی این گنبد و بارگاه ویران شد و آن ضریح به تاراج رفت و مزار این چهار امام بزرگ، چهار شخصیّت عظیم تاریخ خلقت، چهار فرزند معصوم پیامبر خدا6 و چهار حجّت الهی به‌شکل بسیار تأثّرانگیزی ویران شد و مایه­ ی داغ و افسوس همه­ ی آزادگان و مسلمانان راستین به‌ویژه شیعیان گشت.

استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com

]]>
منو از نو بساز... 2017-06-21T21:21:19+01:00 2017-06-21T21:21:19+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/617 سمیرا . منم عبدی ذلیل...تویی بنده نواز...بدی هام رو نبین...یه نگاهی بکن...منو از نو بساز....ای رحمت الواسعه نزار عمرم فنا شه....بیا و امشب بحق زینب (سلام الله علیها)خلصنی یا رب....  دعای امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم دعایی کوتاه ولی بسیار عمیق از امام سجاد (ع) روایت شده است که حضرت در شب بیست‌و‌هفتم از ابتدای شب تا به صبح، بارها تکرار می کردند. این دعا سه جمله است؛ امّا دریایی از معارف در آن وجود دارد.  اللَّـٰـهُمَّ ارْزُقنِی التَّجافِیَ عَن دارِ الْغُرُورِ ؛  وَ اْلاِنابَةَ اِ آدم تنها



منم عبدی ذلیل...

تویی بنده نواز...

بدی هام رو نبین...

یه نگاهی بکن...

منو از نو بساز....

ای رحمت الواسعه نزار عمرم فنا شه....

بیا و امشب بحق زینب (سلام الله علیها)


خلصنی یا رب....


  دعای امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم

دعایی کوتاه ولی بسیار عمیق از امام سجاد (ع) روایت شده است که حضرت در شب بیست‌و‌هفتم از ابتدای شب تا به صبح، بارها تکرار می کردند. این دعا سه جمله است؛ امّا دریایی از معارف در آن وجود دارد.

  اللَّـٰـهُمَّ ارْزُقنِی التَّجافِیَ عَن دارِ الْغُرُورِ ؛  وَ اْلاِنابَةَ اِلىٰ دارِ الْخُلُودِ؛ وَ الاِسْتِعدادَ لِلمَوتِ قَبلَ حُلُولِ الْفَوتِ 

 شرحی بر فراز اول دعا:

 اللَّـٰـهُمَّ ارْزُقنِی التَّجافِیَ عَن دارِ الْغُرُورِ

 خدایا به من روزی کن از این دار غرور پهلو خالی کنم. حمّالی این خانه ی دروغین را نکنم و تن زیر بار این خانه ی پلید ندهم.

دنیا دارالغرور و سرای فریب است. انسان را گول می زند. نیست؛ امّا خود را هست نشان می دهد. به سراب می ماند که از دور آب می نماید؛ امّا درحقیقت هیچ نیست؛ سایه و توهّم است.

 قرآن کریم فرمود: كَسَرابٍ‏ بِقیعَةٍ یَحسَبُهُ‏ الظَّمآنُ‏ ماءً ؛ (39 سوره ی نور)

مثل سرابی در یک دشت گسترده ی تفتیده که تشنه کام از دور آن را آب می پندارد؛ امّا وقتی بعد از تقلاّهای بسیار به آن می رسد، لَم یَجِدهُ شَیئاً، می بیند هیچ‌چیز نیست. دنیا از دور نمود و جلوه ای دارد؛ امّا حقیقتش نیستِ صرف است. انسان تا غافل است و از دور به سراب نگاه می کند، هیچ تفاوتی با آب نمی‌بیند و به یقین مطمئن می‌شود آب است. تا وقتی انسان در خواب رؤیا می‌بیند، ذرّه ای تردید ندارد که آنچه می بیند، عین واقعیّت است. وقتی آن فرد به سراب نزدیک شد و آن به‌خواب‌رفته بیدار شد، هیچ اثری از آنچه می دید باقی نمی‌ماند.

امام سجّاد از خدای متعال می خواهد و ما هم به اقتدای امام سجّاد از خدا بخواهیم به ما توفیق دهد دیگر پهلو زیر بار دنیا ندهیم. دیگر بس است! هرچه حمّالی دنیا را کردیم؛ هرچه دنبال دنیا و جلوه های دنیا دویدیم؛ از پول و ثروت، نام و شهرت، پست و مقام، لذّت و شهوت، منیّت های خودمان، بس است! دیگر دنبال دنیا نرویم .



 در محضر استاد مهدی طیب- جلسه 27 مهر 85





]]>
صد حیف که شب قدر آمده باشد و ما.... 2017-06-16T20:43:05+01:00 2017-06-16T20:43:05+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/616 سمیرا . صد حیف که شب قدر آمده باشد و اهل انتظار، تقدیر آن مقدّرترین سرنوشت عالم، ظهور حجّت خدا را طلب نکنند! امام زمان ارواحنافداه، احرار گروپ


صد حیف که شب قدر آمده باشد و اهل انتظار،

تقدیر آن مقدّرترین سرنوشت عالم، ظهور حجّت خدا را طلب نکنند!


]]>
از لطف و دستگیری تو حرف می زنم... 2017-06-16T20:25:40+01:00 2017-06-16T20:25:40+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/615 سمیرا . از لطف و دستگیری تو حرف می زنم از شیوهٔ‌ امیری تو حرف می زنم از وصله وصله های ردای خلافتت مولا ز بی نظیری تو حرف می زنم از سفره های نیمه شبت در خرابه ها از کهکشان شیری تو حرف می زنم بر شانهٔ‌ تو جای یتیمان کوفه بود از اوج سر به زیری تو حرف می زنم از چاه اشک و آه فراق و حکایتِ شبهای گوشه گیری تو حرف می زنم از بیست سال خانه نشینی و بی کسی از غربت غدیری تو حرف می زنم دیگر نفس به سینهٔ‌ من حبس می شود وقتی که از اسیری تو حرف می زنم داغ تو بیشتر به دلم چنگ می زند هر چه که شهادت امام علی علیه السلام، علی مولا،


از لطف و دستگیری تو حرف می زنم

از شیوهٔ‌ امیری تو حرف می زنم

از وصله وصله های ردای خلافتت

مولا ز بی نظیری تو حرف می زنم

از سفره های نیمه شبت در خرابه ها

از کهکشان شیری تو حرف می زنم

بر شانهٔ‌ تو جای یتیمان کوفه بود

از اوج سر به زیری تو حرف می زنم

از چاه اشک و آه فراق و حکایتِ

شبهای گوشه گیری تو حرف می زنم

از بیست سال خانه نشینی و بی کسی

از غربت غدیری تو حرف می زنم

دیگر نفس به سینهٔ‌ من حبس می شود

وقتی که از اسیری تو حرف می زنم

داغ تو بیشتر به دلم چنگ می زند

هر چه که از دلیری تو حرف می زنم

از کوچه ها و روضهٔ‌ یار جوان تو

از ماجرای پیری تو حرف می زنم

دستان حیدری تو را صبر بسته بود

آنروز اگر که پهلوی مادر شکسته بود


"یوسف رحیمی"


قسمتی از نامه ی 45 نهج البلاغه:

« أَلا وَ إنَّکُم لا تَقدِرُنَ عَلَی ذَلِکَ »: البته می­ دانم شما قدرت همانند عمل کردن من را ندارید.

«وَلَکِن أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَاجتِهادٍ وَعِفَّةٍ وَسَدادٍ»:

ولکن به من یاری دهید و یک قدم خودتان را مانند من کنید،

با ورع و پرهیزگاری، با اجتهاد و مجاهدت در نفس، با عفّت و پاکدامنی، با ثبات قدم در راه دین و خدا پرستی و عدم بندگی دنیا.

]]>
هیس! رشد تو در این بوده.... 2017-06-16T19:57:50+01:00 2017-06-16T19:57:50+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/614 سمیرا . حسد خیلی چیز وحشتناکی است؛ تمنای زوال نعمت دیگران است و در نتیجه، به جنگ خدا رفتن است. یعنی خدایا تو بیخود این چیز را به او دادی، نباید می‌دادی. چرا دادی؟ فرد حسود به کار خدا اعتراض دارد. چرا او را این­قدر زیبا آفریدی؟ چرا او را این‌قدر ثروتمند کردی؟ نباید می­ کردی، اشتباه کردی، -العیاذ­بالله- کار خلافی کردی. اگر انسان بفهمد که حسد یعنی چه، شرمش نمی­ آید از اینکه حسودی کند؟ وقتی انسان خدا را یاد کند و یقین کند که خدای ­متعال حکیم است و هر کاری که می­ کند، بر اساس حکمت است، ا مرد تنها


حسد خیلی چیز وحشتناکی است؛ تمنای زوال نعمت دیگران است
و در نتیجه، به جنگ خدا رفتن است.
یعنی خدایا تو بیخود این چیز را به او دادی، نباید می‌دادی. چرا دادی؟
 فرد حسود به کار خدا اعتراض دارد.
چرا او را این­قدر زیبا آفریدی؟ چرا او را این‌قدر ثروتمند کردی؟
 نباید می­ کردی، اشتباه کردی، -العیاذ­بالله- کار خلافی کردی.
 اگر انسان بفهمد که حسد یعنی چه، شرمش نمی­ آید از اینکه حسودی کند؟
وقتی انسان خدا را یاد کند و یقین کند که خدای ­متعال حکیم است و هر کاری که می­ کند، بر اساس حکمت است،
اگر چیزی به کسی داده، حکمت اقتضاء می­ کرده که به او بدهد؛
اگر به او داده و به تو نداده، به اقتضای حکمت بوده است؛
خیر تو در این بوده که آن چیز را نداشته باشی و خیر او در این بوده که آن را داشته باشد؛
رشد تو در این بوده که در محرومیت از آن چیز ساخته و پرورده شوی
و رشد او در این بوده که در برخورداری از آن چیز ساخته و پرورده شود.

همه­ ی انسان­ها یک­ طور نیستند، با هم فرق دارند، روح­ها با هم فرق دارد...

قسمتی از سخنرانی استاد طیب در آذرماه سال 89

http://www.ahlevela.com
]]>
جان عالم به فدای پسر شاه کرم.... 2017-05-30T13:19:49+01:00 2017-05-30T13:19:49+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/613 سمیرا . آب و آیینه بیارید ، حسن بابا شدقاسمش نورِ دلِ فاطمه ی زهرا شدپدرش سفره ی افطار فراهم کردهمادرش دلبر و دلدار فراهم کردهشیشه های عسل انگار فراهم کردهدر جهان رحمتِ بسیار فراهم کردهجانِ عالم به فدای پسرِ شاهِ کَرَمکاش یک لحظه گذارد قدمش روی سَرَمپوریا باقری میلاد حضرت قاسم علیه السلام، قاسم بن الحسن


آب و آیینه بیارید ، حسن بابا شد
قاسمش نورِ دلِ فاطمه ی زهرا شد

پدرش سفره ی افطار فراهم کرده
مادرش دلبر و دلدار فراهم کرده
شیشه های عسل انگار فراهم کرده
در جهان رحمتِ بسیار فراهم کرده

جانِ عالم به فدای پسرِ شاهِ کَرَم
کاش یک لحظه گذارد قدمش روی سَرَم


پوریا باقری

]]>
سید جلال... 2017-05-28T20:17:52+01:00 2017-05-28T20:17:52+01:00 tag:http://eezishn.mihanblog.com/post/612 سمیرا . مرحوم سید جلال تناوش در پیشینه­ ی زندگیش اصلاً کاراکتر مذهبی نداشته است؛ یعنی ایشان اصلاً اهل نماز و مراعات احکام نبود؛ فردی تحصیل­کرده بود. ابتدا در هندوستان و سپس در امریکا تحصیل کرده بود و کاملاً با فرهنگ آنجا بار آمده بود؛ اما بعداً با عنایاتی که از جانب حضرت زهرا سلام الله علیها متوجه ایشان می­شود، تحول شگرفی در ایشان رخ می­دهد و بعد هم همه­ ی اهل‌بیت: دست ایشان را می­ گیرند. تحول عظیمی که در ایشان رخ داد، بسیار فوق­ العاده است! فردی با آن ویژگی­ها که اصلاً سنخیتی با فضای شریعت، سید جلال تناوش

مرحوم سید جلال تناوش در پیشینه­ ی زندگیش اصلاً کاراکتر مذهبی نداشته است؛

یعنی ایشان اصلاً اهل نماز و مراعات احکام نبود؛ فردی تحصیل­کرده بود.

ابتدا در هندوستان و سپس در امریکا تحصیل کرده بود و کاملاً با فرهنگ آنجا بار آمده بود؛


اما بعداً با عنایاتی که از جانب حضرت زهرا سلام الله علیها متوجه ایشان می­شود، تحول شگرفی در ایشان رخ می­دهد

و بعد هم همه­ ی اهل‌بیت: دست ایشان را می­ گیرند.

تحول عظیمی که در ایشان رخ داد، بسیار فوق­ العاده است!

فردی با آن ویژگی­ها که اصلاً سنخیتی با فضای شریعت، احکام­ الله و فرهنگ دینی نداشت، چه برسد به کمالات عرفانی؛ یکباره اینگونه متحول می­شود و به چنین قله‌ی بلندی می­رسد.

نکته­ ای که می­خواهم عرض کنم این است که:

هیچ‌کس هر ویژگی هم که دارد، هرقدر هم که خود را گناهکار می ­داند، هرقدر هم که خود را دور می­داند؛

گمان نکند برای او قله‌‌های کمال معنوی دسترس‌ناپذیر است.


استاد مهدی طیب

http://www.ahlevela.com

]]>